Je bekkenbodem

Verzwakt of te gespannen? Doe hier eerst de check vooraleer je komt sporten.

Te gespannen

  • Is je urinestroom onderbroken in plaats van continu? Met andere woorden: verloopt het plassen vaak beetje bij beetje?
  • Moet je soms duwen om je blaas te kunnen legen?
  • Heb je pijn bij geslachtsgemeenschap?

Is het antwoord op één van deze vragen ja, dan is je bekkenbodem wellicht te gespannen. Extra bekkenbodemtraining bij Cinfit zonder medische begeleiding is af te raden. Neem eerst contact op met je dokter.

Verzwakt

  • Heb je soms last van ongewild urine- of stoelgangsverlies?
  • Heb je soms last van ontsnappende windjes?
  • Heb je soms last van een drukkend gevoel, alsof er iets naar beneden duwt in je schaamstreek?

Is het antwoord op één van deze vragen ja, dan is je bekkenbodem wellicht verzwakt. Bekkenbodemtraining helpt om deze klachten te verminderen. In de Bekkenboost-, Bellybounce– en Babybounce-lessen doen we allerlei oefeningen om je spieren opnieuw te versterken. Op naar een sterke bekkenbodem!

Zijn je klachten ernstig of twijfel je? Neem dan eerst contact op met je dokter.

Functie

De bekkenbodemspieren zijn heel belangrijk.

Dankzij deze spieren kan je je urine en stoelgang ophouden, ze ondersteunen je bekkenorganen (blaas, baarmoeder, darmen) en dragen bij aan je core stability. Ze spelen ook een belangrijke rol in seksuele betrekkingen.

Verschillende factoren kunnen ervoor zorgen dat de spieren minder goed werken, waaronder:

  • zwangerschap en bevalling
  • menopauze
  • constipatie
  • roken
  • obesitas

Problemen

Als de bekkenbodemspieren niet goed werken, treden problemen op. De meest voorkomende zijn:

  • urineverlies (bij 1 op 3 vrouwen na de bevalling en bij 60% van de vrouwen boven de 60 jaar)
  • stoelgangsverlies (bij 1 op 8 vrouwen na de bevalling)
  • orgaanverzakkingen (bij 1 op 2 vrouwen na de bevalling)
  • seksuele problemen
  • pijnklachten
  • vaginale flatulentie

Deze komen vaak voor, maar dat maakt ze niet normaal.

(thepelvicfloor.be)

Aanpak

Een verzwakte bekkenbodem zorgt voor ongewild urine- of stoelgangsverlies, ontsnappende windjes, bekkenpijn, etc. Leg je daar niet bij neer! Deze klachten zijn te verhelpen met regelmatige training van je bekkenbodemspieren. Toch kan dit best saai en moeilijk vol te houden zijn.

Daar brengen we bij Cinfit verandering in!

Onze wereldbekende mini-trampolines van bellicon® zijn uiterst geschikt voor bekkenbodemtraining en zorgen voor een minimale belasting van je lichaam. 

Plezier staat centraal in onze gezellige groepslessen op leuke muziek. Want wat leuk is, hou je makkelijker vol. En dat is exact wat je lichaam nodig heeft.

Van rustige tot intensieve lessen, iedereen kan bij ons terecht. Ook preventief!

Ontdek hier ons lesaanbod.

Uurrooster

Maandag

  • Bellybounce (prenataal)

    -

  • Bekkenboost

    -

  • Swissjump

    -

  • Swissjump

    -

Dinsdag

  • Bekkenboost

    -

  • Swissjump

    -

  • Swissjump

    -

Woensdag

Donderdag

  • Bekkenboost

    -

  • Babybounce (postnataal)

    -

  • Bellybounce (prenataal)

    -

  • Swissjump

    -

  • Swissjump

    -

Vrijdag

Zaterdag

Zondag

  • Babybounce (postnataal)

    -

  • Swissjump

    -

  • Swissjump

    -

Contact

Heb je vragen of opmerkingen, aarzel niet om ons te contacteren!

0472/77 57 24

hello@cinfit.be

Gasmeterstraat 83C, 9100 Sint-Niklaas

               INRIT via Nobels-Peelmanstraat! 

This site is protected by reCAPTCHA and the Google
Privacy Policy and
Terms of Service apply.

Cinfit 2022 – Deze Website is auteursrechtelijk beschermd – Lees hier onze algemene voorwaarden